vrijdag 12 augustus 2005

hoi hoi,

dit is mijn eerste post. Net een week geleden heeft Danny gehoord dat we naar Japan gaan. AAAHHHHHH!! Supercool natuurlijk, maar ook een beetje erg schrikken. Toen Danny die dag van Utrecht thuiskwam was hij nog helemaal van de kaart....

Nu, een week later zijn we weer helemaal met de voeten op de aarde. We moeten voor 30 november daar zijn, dus moet er nog ontzettend veel geregeld worden, zoals een vliegticket voor mij. Danny krijgt zijn ticket vergoed, maar voor mij wordt niks geregeld. Toen ik online ging kijken voor tickets bleek de goedkoopste 450 euro te zijn, maar die kon ik niet boeken. Daarna liepen de prijzen erg op. De volgende mogelijkheid kostte 770 euro en die daarna 1050! en er waren zelfs reizen van 4400 euro (alleen de reis, nog niet eens first/bussiness class). En toen we op de japanse site keken waar danny zijn ticket moet bestellen, stonden er prijzen van 7000 dollar! Als er iemand nog een paar duizendjes heeft liggen,..... ;)

Ik heb meteen taalboekjes gekocht. Maar het toch erg moeilijk. Sommige woorden zijn gewoon van het Engels overgenomen (zoals camera), maar de meeste woorden zijn onbegrijpbaar en moet je gewoon uit je hoofd leren. En dan heb ik het nog niet gehad over het japanse schrift... Daar is helemaal weinig van te maken. Danny heeft al uitgevogeld dat een vierkantje "gang" betekent. Als in ingang, uitgang, nooduitgang. En hij weet al de tekens voor dameswc, zodat hij daar niet per ongeluk naar binnenstapt (de tekens voor herenwc waren hem namelijk te moeilijk :P )

En nu zijn we in Nijmegen om voor mij een nieuw paspoort aan te vragen, aangezien het nog maar tot Juni 2006 geldig was. Gisteren hebben we op een heel grappige site gekeken: www.engrish.com Aangezien Jappaners geen onderscheid kunnen maken tussen L en R, zie je soms hele rare dingen staan in het engels..... we hebben echt dubbelgelegen.

Ik hou jullie op de hoogte van onze avonturen!

Geen opmerkingen: