zondag 25 februari 2007

Een interessante dag toeristje uithangen!

Nadat ik zaterdag lekker uitgeslapen had, kon ik de wereld wel weer aan ;) Die arme Guillaume en Richard moesten om 10 uur(!!) alweer uitchecken en inchecken in hun hotel en die waren dus al lang en breed in Harajuku (check de link!!!) voordat ik ook maar op was gestaan :) Harajuku is beroemd om de grappig geklede Japanse meisjes (en jongens verkleed als meisje = in japan zeker niet altijd goed te zien) die je daar in het weekend kunt tegenkomen (en bergen toeristen die daar foto's van willen maken!). Maar vandaag waren er niet zoveel mensen, geen idee waarom. Guillaume heeft nog wel een paar foto's kunnen maken (zie links), maar tegen de tijd dat ik eindelijk aankwam was er helemaal niemand meer...... daar op de brug in ieder geval. In de straten kwamen we toch nog wel een aantal grappig geklede mensen tegen. (Vorige keer dat ik in Harajuku was zag ik twee mensen op Nderlandse gele boerenklompen lopen :-D ) We hebben lekker geluncht in de buurt van het sation (Belgische wafels met ijs en chocosaus is toch best een lekker ontbijt ;) en daarna moest Richard al weg om een vriend op te halen op het vliegveld (ik had hem gewaarschuwd datNarita vliegveld ongeveer twee uur reizen is vanaf Tokyo). Dus hij moest wel op tijd op weg gaan ;)

Guillaume en ik gingen ondertussen samen Akihabara onveilig maken. Het is daar altijd superdruk in het weekend. Je kunt er heel veel electronica en computerwinkeltjes vinden. Ik heb er een Nintendo DS gekocht, met een electronisch woordenboek erbij! Het is erg handig omdat de Nintendo DS een touchscreen heeft en je in een schermpje Kanji(chinese tekens) kunt tekenen/ schrijven en die dan hopelijk vertaald worden. Ik probeer nu ook alle tekens die ik tegenkom op te zoeken ;) Toch is het nog best moeilijk, want je moet de goede volgorde van lijntjes schrijven aanhouden, anders komt er een compleet andere kanji uit.
Ook in Akihaba zagen we weer veel grappig geklede mensen... (Photos by Guillaume) Meestal waren ze folders uit aan het delen ofzo..... je trekt er in ieder geval wel de aandacht mee ;)



Kortom er is altijd wel wat te doen of te zien hier ;)

Later die avond zijn we met zijn allen naar Shibuya gegaan om wat te eten. Danny was eindelijk boven water en Richard had zijn vriend Billy(...of was het nou Mark?) veilig vanuit Narita Airport naar Tokyo weten te loodsen. Toen we door Shibuya liepen op zoek naar een restaurantje herkenden we heel wat plekken van de avond ervoor :D
Caroline, Richard en Billy

Guillaume and Danny

We hebben lekker gegeten in een izakaya (een drink/eetcafe) en hele grappige gesprekken gehad, vooral toen we probeerden uit te leggen aan Billy hoe Japan/ Japanners werk(en), en Richard en Billy vertelden over het leven van een Welshman in Engeland (ze er wonen allebei nu niet meer...). Het was weer laat voordat we eindelijk thuis waren....

Geen opmerkingen: