zondag 10 april 2011

labuitje naar Sanqingshan

De reis vanaf Shanghai naar Sanqingshan reizen duurde meer dan 7 uur met de bus. We hadden het dan ook helemaal gehad tegen de tijd dat we aankwamen rond 8 uur 's avonds. Na het eten was er een nog een praatje van een van de professoren en daarna konden we pas gaan slapen.

View Larger Map
Klik op het minnetje om de hele weg te zien.

De volgende dag moesten we al om 6 uur op omdat we een druk programma hadden. Na het ontbijt gingen we met de bus richting de berg. Vanaf daar moesten we eerst een stukje lopen en daarna met de kabelbaan omhoog.

Na ongeveer 5 uur gelopen en geklommen hebben op de berg gingen we eindelijk naar beneden.

Nadat we weer beneden waren aangekomen en lunch hadden gehad gingen we nog naar een andere plek waar ze mooie grotten hadden. Maar eerst natuurlijk weer terug in de bus en rijden maar.

In de grotten waren overal feestelijke lampjes opgehangen. Aan het einde van de gang was een ladder naar boven en kwam je boven op de heuvel uit. Ik werd er een beetje claustrofobisch van om met zijn allen op de ladder te staan en langzaam stapje voor stapje naar boven te gaan.

Nadat we eindelijk terug waren (onderweg moest er nog gestopt worden in een toeristenshop) en we gegeten hadden was het alweer bijna 9 uur. En we zouden die avond ieder nog wel een praatje geven van 10 minuten. We waren met ongeveer 50 mensen dus dat was al onmogelijk en daarom was er eerst een selectie gemaakt. Maar om te proberen om de praatjes te cancellen gingen de studenten een aantal keer met de afdelingshoofden toasten zodat ze flink aangeschoten werden. Jammergenoeg werkte het niet :O Dus gaf iedereen zijn praatje in 2 minuten en werd er meteen doorgegaan naar de volgende...

De volgende dag hoefden we gelukkig niet zo vroeg op de staan. Verrassend genoeg had ik (nog) geen spierpijn maar omdat we weer een hele dag in de bus zouden zitten had ik later wel helemaal stijve benen.

De bloemen hadden erg mooie kleuren.

Onderweg stopten we nog een keertje om alweer grotten te bezichtigen. Deze grotten waren niet natuurlijk maar heel lang geleden uitgehakt. In de loop van de tijd waren ze volgelopen en de lokale legendes zeiden dat het zo gevormde meer geen bodem had. Nadat een paar mensen het meer drooggepompt hadden in 1992 kwamen de grotten droog te liggen. Niemand weet wie, waarom en wanneer deze grotten gemaakt zijn.

Na dit uitje en de lunch weer in de bus naar huis voor 6 uur... Iedereen had hele stijve benen toen we eindelijk de bus weer uit mochten. Eerst een dag flink klimmen en daarna bijna de hele dag in stilzitten in de bus. Dat voelden we de rest van de week nog wel :)

current mood: spierpijn :O
je bent te lang in China als: je mensen met een vlaggetje en een luidspreker meteen herkent als een gids ;)

Suleika zei

Wauw, mooi foto's zeg! :-)