zondag 17 september 2006

Rare jongens die Japanners

Wij voelen ons hier al aardig thuis, maar soms is het net alsof we op een anders planeet zijn beland. Een voorbeeld waar Paul over mee kan praten is de WC's! En dan vooral de Japanse wc's die niet veel meer zijn dan een gat in de grond (zie foto beneden). De eerste keer dat ik zo'n wc zag ben ik weer naar buiten gelopen..... Nu ben ik er wel aan gewend, maar ik ben wel erg blij dat we thuis een gewone wc hebben. Paul heeft trouwens de hele vakantie steeds naar "westerse" wc's gezocht. Het is hem nog gelukt ook *tss, schandalig*


Maar bij ons op de universiteit hebben we naast de Japanse versie ook nog een "gewone" wc. Het is een superdeluxe model met ingebouwde bidet en verwarmde wc-bril. Vooral dat laatste was heel fijn vorige winter aangezien ze in Japan toiletruimtes niet verwarmen. Maar aan die knopjes op de zijkant heb ik nooit durven drukken :) . In sommige warenhuizen heb je daarnaast ook nog een knopje dat het geluid laat horen van een wc die doorgetrokken wordt, voor de dames die niet gehoord willen worden :) . Zo hebben de Japanners toch een supersonisch snufje van een doodgewone wc weten te maken :)


In het International House moesten we het doen zonder verwarmde wc-bril of andere extra knopjes. Wel had ons toilet heel handig(?) een wasbakje bovenop. Als je de wc doortrok kwam er boevn water uit en kon je daar je handen mee wassen. Met dat water trok je dan de keer daarna door.


En in een openbaar toilet in Tokyo kwam ik dit tegen op de damestoilet. Een hangstoeltje waar je de kleine even in kon hangen terwijl je naar de wc gaat. Ze denken ook overal aan die Japanners :P

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Schrijven ze ook op de wc-deuren? En zit daar dan ook een hypermoderne schoonmaakborstel aan?

Anoniem zei

Ja, een hypermoderne toiletborstel, met afstandsbediening, vleugeltjes, uraniumbatterij, mp4speler en lcd scherm, bluetooth, programmeerbaar geheugen, licht metalen hondenhek en natuurlijk het laatste aerodynamische model.
Gaaf!

Anoniem zei

Nee, ze schrijven niet op deuren.

althans, ik heb nog geen enkele bekladde deur gevonden. Ik denk dat dat gewoon "not done" is hier.

Danny

Anoniem zei

Uraniumbatterij? Is dat weer hip tegenwoordig? :P