dinsdag 24 mei 2011

Danny is onderweg!

Vanochtend heb ik Danny op het vliegtuig gezet. Hij gaat voor een conferentie naar Zwitserland maar "moest" er ook een paar daagjes Nederland aan vastplakken. Jammergenoeg kon ik niet mee omdat het zo snel geregeld moest worden :(
Dus vanochtend zijn we samen met de taxi naar het vliegveld gereden en heb ik Danny uitgezwaait! Daarna ben ik met de metro naar het werk gegaan. Ik vind het nog steeds erg raar dat hij nu zo ver weg is.

Maar zelfs op deze afstand kan ik Danny volgen.... of beter gezegd zijn vliegtuig!

http://www.flightradar24.com/
Het rode vliegtuig is degene waar Danny inzit en vliegt nu ongeveer over Moskou!(klik op de foto voor een grotere versie)

Deze website kan het signaal volgen dat alle vliegtuigen afgeven als ze in het luchtruim zijn. Je hebt er een speciaal soort zender voor nodig. Toen ik de eerste keer keek was het vliegtuig buiten bereik van de zenders(de meeste zitten in Europa), maar net werd hij opeens zichtbaar! Nu maar kijken of hij veilig aankomt!

Geen opmerkingen: